tisdag 23 februari 2016

Bloggtorka...

Att blogga har tillhört mina absoluta favoritsysselsättningar sedan 2005 - ändå känner jag idag 2016 att det inte finns tillräckligt med tid.

Förra året lovade jag mig själv att ta mig tid att reflektera på denna jobbrelaterade blogg en gång i veckan i alla fall. Sedan hoppade jag på två spännande projekt och bloggen blev vilande igen. 

Nu fick min fina kollega Åsa Söderström, från det utvidgade kollegiet, mig att skriva några rader på bloggen i alla fall. När jag är tillbaka på jobbet på måndag ska jag försöka avsätta en bloggtid varje vecka - jag behöver schemalägga om det ska bli av. 

Åsa föreslog att jag skulle skriva om hur man kan arbeta med Snapchat och Periscope i undervisningen, så det får bli nästa blogginlägg. 

Heltidsjobb och heltidsstudier parallellt är krävande, men också oerhört givande. Självklart borde jag släppa på mina egna krav kring vad som berättigar ett blogginlägg och bara skriva på helt enkelt. 

Vi hörs! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar